GCG Groupe Polska. Agencje pośrednictwa pracy

Jak sprawdzić, czy mamy do czynienia ze spamem?

Jak sprawdzić, czy mamy do czynienia ze spamem?

kwi 4, 2017

Trust Rank to algorytm stworzony w roku 2004 przez Google. Jego zadaniem jest analiza i ocena wartości merytorycznej wszystkich treści, jakie umieszczone są na łamach konkretnej witryny internetowej. Sprawdzeniem, na ile dana strona jest wiarygodna zajmuje się Trust Rank checker. Inną aplikacją służącą temu celowi jest na przykład Moz. Jest ich oczywiście znacznie więcej. Dzięki takim działaniom możliwe jest ocenienie, które strony internetowe zawierają interesujący internautów content, z którego mogą oni wynieść coś pożytecznego, które zaś zasypują ich niechcianym, denerwującym spamem.

 

Algorytm wzbudza duże kontrowersje, choć Google zapewnia, że nie ma on wpływu na pozycję, jaką konkretna witryna internetowa osiąga w wynikach wyszukiwarek. Poza tak zwanym Quality Review, czyli merytoryczną oceną treści, algorytm opiera się na założeniu, że im więcej linków przychodzących związanych z daną witryną pochodzi ze stron o wysokiej jakości, tym większy jest wskaźnik zaufania, jakim Trust Rank ją obdarza, i analogicznie – linki pochodzące ze stron niższej jakości wskaźnik ten obniża.